شش جملات الهام‌بخش درباره برج میلاد


این بام تنها مسیر دسترسی به پیست اسکی توچال محسوب می شود. دسترسی به پارک جنگلی پردیسان بسیار راحت است و مردم از طریق اتوبان ها از بخش های مختلف تهران به آنجا می آیند. به دلیل وجود این فواره ها، پارک آب و آتش یکی از پارک های محبوب خانواده هاست به خصوص در فصل تابستان. به طور کلی تمامی این موارد باعث می شوند که یک قاب زیبا برای عکاسی در پارک طالقانی تهران به وجود بیاید. در ادامه به معرفی مهمترین و بزرگترین پارک های تهران می پردازیم ولی باید خاطر نشان کرد که علاوه بر موارد ذکر شده هر کوچه و محله بوستان های کوچک و بزرگ بسیاری نیز دارد که پرداختن به آنها از عهده یک مقاله خارج است. باغ پرندگان و هتلی در مرتفع ترین بخش پارک از مهمترین جاذبه های لویزان محسوب می شوند. شب ها که بیکار می شوند، خودشان را به نزدیک ترین بوستان و پارک منطقه و محله شان می رسانند و آب و هوایی تازه می کنند. طراحی این بوستان زیبا الهام گرفته از باغ های فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، ژاپنی و ایرانی می باشد. کوه های این منطقه وردآورد نام دارد. پارک جنگلی وردآورد در غرب تهران قرار گرفته و دومین پارک جنگلی بزرگ تهران محسوب می شود. پارک جنگلی وردآورد تهران پیست دوچرخه سواری، زمین های ورزشی، آب و هوایی مطبوع و چشم اندازهایی بکر دارد. در پارک سوهانک باغستان های میوه و استخرهای آبیاری باغ ها نیز بخش مهمی از جاذبه های طبیعی محسوب می شود.

Dubai Mall Tommy Hilfiger این عمارت نه تنها به دلیل قدمت، بلکه به دلیل اینکه شاهد اتفاقات مهمی در دوران قاجار بوده که تأثیرات عمیقی داشتهاند، دارای ارزش تاریخی است. این پارک که در کنار آزادراه های تهران کرج و آزادگان قرار گرفته جزو کمربند سبز تهران به حساب می آید و نقش مهمی در پاکسازی هوای غرب تهران به عهده دارد. یکی دیگر از علل محبوبیت این پارک راه چوبی زیبای آن می باشد که می توان عکس های زیبا و به یاد ماندنی در این مسیر جذاب و چشم نواز خصوصا در فصل پاییز گرفت. دربند، منطقهای عالی با آبوهوای دلپذیر است که پایتختنشینان زیادی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای شهر، به این محل پناه میبرند تا هم از چشمانداز فوقالعاده زیبای آن لذت ببرند، هم در رستورانهای متعدد آن یک وعده غذای لذیذ نوش جان کنند. تهران پر از اماکن دیدنی و جاذبههای تفریحی گردشگری و تاریخی فوقالعاده است که باید آنها را از نزدیک لمس کنید. همچنین جاذبههای گردشگری پل طبیعت را نام ببریم. پارک جنگلی سرخه حصار به دلیل نزدیکی به ورامین و ارتفاعات البرز مرکزی آب و هوایی مشابه آن منطقه دارد و همچنین پستی و بلندی های بسیار و پوشش گیاهی متفاوت و متنوعی دارد.

پارک های جنگلی همگی علاوه بر انبوه پوشش گیاهی از دریاچه ها، رودخانه های مصنوعی و آبنماهای متعدد برخورداربوده که کمکی زیاد به کاستن از آلودگی شهر تهران می کند. از همین تاریخچه می توان به پوشش جانوری متنوع خجیر پی برد. پل طبیعت به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی خاورمیانه و اولین پل غیر خودرویی ایران شناخته میشود. هوای تهران خنک میشود؟ البته باید گفت که مزایای بازدید از بام تهران، صرفا به تنفس آب و هوای پاکیزه و تماشای نمای شگفت انگیز آن محدود نمی شود، بلکه این مقصد دل انگیز با برخورداری از امکانات رفاهی متعدد و متنوع، امکان انجام فعالیت های تفریحی گوناگونی را در مکانی خوش منظره برای بازدیدکنندگان فراهم ساخته است. در این کتابخانه مسابقه کتابخوانی، قصه گویی، نمایشگاه روزنامه خوانی، کارگاه های آموزشی، مسابقات خلاصه نویسی، داستان نویسی و نقد کتاب نیز در آن برگزار می شود. همانطور که گفتیم باغ موزه نگارستان روزگاری به عنوان دانشسرای عالی فعالیت می کرد. تابلوی موجود در آن منطقه شما را به راحتی راهنمایی خواهد کرد. میدانید که ناصرالدین شاه اولین شاه ایرانی بود که به اروپا یا به اصطلاح آن زمان به فرنگ سفر کرد و در بازگشت خود دستور داد مطابق با معماری اروپایی تغییراتی در کاخ گلستان بوجود بیاورند.

برای رفتن به پارک طالقانی می توان از مترو 1 تهران استفاده کرد و از ایستگاه حقانی با 5 دقیقه پیاده روی به پارک جنگلی رسید. سرانجام در سال 1377، این عمارت به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این کاخ باشکوه از جمله آثار جهانی ایران است که در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در طبقه سوم پل طبیعت میتوانید تصاویر زیبایی ثبت کنید. از ارتفاعات پارک چشم انداز زیبایی از تهران زیر پای گردشگران قرار می گیرد که شب ها صفای خاصی دارد. پارک جنگلی لتمان (Latmal) کن در شمال غربی تهران مساحتی بالغ بر 100 هکتار دارد و در ارتفاعات منطقه 22 قرار گرفته است. پارک جنگلی خرگوش دره درست روبروی مجموعه ورزشی آزادی قرار گرفته و بالغ بر 65 هکتار مساحت دارد. آلاچیق ها روبروی شهر تعبیه شده و بر پایین اشراف دارند. چادری 705 متری، سکوهایی سیمانی و محوطه وسیع روبروی آن، آمفی تئاتر تفرجگاه آب و آتش را تشکیل می دهند. البته پیش از سفر به پل طبیعت باید ببینید که این پل از چه بخش هایی تشکیل شده است! شما میتوانید با مراجعه به سایت چارتر 118 بلیط هواپیما مد نظر خود را در کمترین زمان ممکن رزرو کنید. هر خانواده ای به بوستانِ نزدیک به محله اش مراجعه می کند. چنانکه میدانیم در زمان حکومت صفویان سنگ بنای این ایوان را نهادند و در زمان کریم خان به آن رونق بیشتری بخشیدند. ↑ ذکاء، یحیی ۱۳۴۹ تاریخچه ساختمانهای ارگ سلطنتی تهران و راهنمای کاخ گلستان ص ۱۲ هدایت، رضا قلی خان ۱۲۷۰ ق روضه الصفا چاپ سنگی، ج ۹ صص ۸۰ اعتمادالسلطنه، محمد حسن خان ۱۲۹۴ ق مرآت البلدان چاپ سنگی ج ۱ ص ۵۲۶. بعد از رضا خان، در 4 آبان ماه 1346 شمسی محمد رضا پهلوی هم در این محل تاج گذاری کرد. است. به علاوه از امکانات متنوع پارک توسکا می توان به چادر زدن و شرایط پیک نیک برای خانواده اشاره کرد.

بوستان مسافران 12 هکتار است و علت نامگذاری آن، نزدیکی پارک به ارتفاعات خرگوش دره است. رودخانه جاجرود از ارتفاعات البرز سرچشمه می گیرد، از سد لتیان عبور کرده و در نهایت به رودخانه دماوند در انتهای پارک جنگلی خجیر تهران میپیوندد. مسیر پل طبیعت پیچ و خم دارد به طوری که در ابتدای مسیر نمیتوان انتهای آن را مشاهده کرد. اگر تمایل دارید در فرصت کوتاهی مسیر پل را طی کنید و به انتهای آن برسید این طبقه را انتخاب کنید. گفتنی است در قسمت ورودی کاخ هم 4 ستون به سبک معماری رومی قرار گرفته است. طراحی برج آزادی ظرافتهای بینظیری دارد، برای مثال، خطوط موازی و کشیده پایههای برج از سبک معماری هخامنشی الهام گرفته است. وی دستور داد تا توسط معماری روسی به نام نیکلای مارکوف ساختمانی را به سبک ایرانی - قاجاری ساخته شود. ایوانهای بسیار زیبایی نیز در ساختمان بنا مشهود هستند، یکی از آنها با نمای بیرونی به شکل دو سنتوری با گچبری ایرانی و روی چهار ستون با گچ بری کرنتی بر پا شده است. این راهها در سرتاسر پارک وجود دارند و دارای نمای بسیار زیبایی هستند و میتوان برای عکاسی از آنها استفاده کرد. این پل پیادهرو دارای سه طبقه است و دو پارک بزرگ را به یکدیگر متصل میکند. در بخشهای قبلی گفتیم که پل طبیعت در سه طبقه ساخته شده است. در نزدیکی این پل جاذبههای گردشگری بسیاری وجود دارند که برای گذراندن اوقات فراغت و تفریحات سالم پیشنهاد میشوند. جاذبههای پل طبیعت هستند.

پل طبیعت در بین تهرانیها بسیار محبوب است. اما اگر ماشین دارید یادتان باشد محله دربند در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و ممکن است در پارکینگ و در حوالی میدان سربند جای پارک گیرتان نیاید و مجبور شوید ماشین را در نزدیکی میدان کاخ پارک کنید. دور از انتظار نیست که در روزهای تعطیل و پایان هفته مسیر ولنجک به بام تهران شلوغ باشد؛ اما در اواسط هفته خلوتتر است. این روزها که همه ما به زندگی شلوغ شهری و آپارتمان نشینی عادت کرده ایم دیدن آسمان پر ستاره و زیبای شب می تواند کیف مان را کوک کند. در قسمتی از پارک که به صورت حلزونی طراحی شده است درختان زیبای بلوط ایتالیایی خودنمایی می کند. در پارک جنگلی سوهانک مسیرهای زیبای پیاده روی با مناظر زیبایی از طبیعت به چشم می خورد. در ابتدا مردم روستای پس قلعه و کوه نوردان از آن برای رفت و آمد به روستا و مسیرهای کوهستانی استفاده می کردند؛ اما پس از گذشت مدتی این وسیله به عنوان یکی از امکانات تفریحی برای گردشگران تبدیل شده و با استفاده از آن مسافران خودشان را به بالای این منطقه ی کوهستانی می رساندند و در این میان منظره چشم نواز و کوهستانی دربند را مشاهده می کردند. آرامشی که در پیاده روی در مسیرهای پارک تلو به دست می آید در کمتر پارک و فضایی از تهران نمونه اش یافت می شود.

و گل کاریهای داخل آن علاوه بر بوی خوش و طراوتی که به فضای داخلی رستوران بخشیده است، چهرهای زیبا و فضایی رمانتیک و صمیمی را برای شما مهیا کرده است. چیز جالبتری که حتما توجه شما را هم جلب خواهد کرد فضای سبز پل است، در جای جای این پل زیبا انواع درختچهها، گلها و … است. برنامه های تفریحی بیشتری نیز به همت شهرداری در حال اجراست که از جمله باید به پاراگلایدر، سورتمه، جامپینگ، تنیس روی میز، اسب دوانی، پینت بال و صخره نوردی اشاره کرد. از دیگر جاهای دیدنی نزدیک می توان به باغ کتاب، بوستان گفت و گو، کتابخانه ملی ایران، بوستان ملت، موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، موزه عروسک های ملل، آسمان نمای گنبد مینا و بوستان بهشت مادران اشاره نمود. از همین پارک می توان نمای خوب و کاملی از برج میلاد تهران را تماشا کرد و عکس های سلفی خوبی گرفت. بعضی از این پارک ها آنقدر با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده اند که از راه های دور برای ساعاتی ماندن در آن ها با مترو یا وسیله نقلیه شخصی می آیند. اگر قصد ماندن در پارک خجیر را کرده اید باید چادر، خوراک و غذا، وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب با هر فصل به همراه داشته باشید.

شهربازی کارخانه شادی این مرکز با داشتن وسایل بازی متعدد و متنوع هچمون چرخ و فلک، ماشین کوبنده، ماشین کوبنده، وی آر، یوفو، فریزبی، کاروسل، سافت پلی، قطار کودک، فوتبالدستی، سه گارالی، ایرهاکی، کیدی راید، موتور کوروس و دستگاههای ویدوئویی محیطی مناسب برای سرگرم کودکان است.شهربازی بازی تیراژه علاوه بر وسایل بازی داری سینما ۶ بعدی است و خدماتی چون گریم فانتزی رایگان و برنامه نمایشی شاد ارائه میدهد. خانم لیلا عراقیان برای طراحی پل طبیعت از سی و سه پل و خواجو ایده گرفته است. زمانی که در سال 86 برای اتوبان آزادگان 5000 درخت از پارک جنگلی قطع شد اعتراضات زیادی از سوی فعالان محیط زیست به شهرداری به وجود آمد. پل طبیعت سازهای ارگانیک است که با محیط زیست سازگار بوده و ستونهای آن شبیه به درخت طراحی شدهاند. هر طبقه محیط زیبا و منحصر به فردی دارد که برای پیاده روی و تفریح پیشنهاد میشوند. بخش میوه و ترهبار بازار تجریش هم که همیشه و توی همه فصلهای سال به داشتن نوبرانه و البته میوهها و سبزیجات کمیاب معروف است. به جز این کافه و بوفه ورزشگاه، در محوطه خود پارک، رستوران یا حتا مغازه ای برای خرید تنقلات پیدا نمی شود؛ اما جنب میدان باهنر و به فاصله چند صدمتری، مغازه های متعدد بستنی و آبمیوه فروشی، آب انار، جگرکی، انواع فست فود و قهوه خانه سنتی پاسخگوی همه نوع سلیقه ای هست. در این شهربازی وسایل بازی مکانیکی و ویدئویی مختلفی وجود دارد و بخشی از آن هم به تراس بزرگ با چشم اندازی رو به کوه های شمالی قرار دارد. درختان بلند و قدیمی لویزان از جمله سروها، چنارها، بلوط ها، اقاقیا و افراهای قدیمی جنگلی انبوه را در این گوشه از تهران به وجود آورده اند که هم از بیرون از میان بلوارها و خیابان ها دیده می شود هم از درون حال و هوای طبیعت گردی بکر به گردشگران می دهد.

[ بازدید : 3596 ]

[ سه شنبه 18 مهر 1402 ] 22:05 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]